Tips Bagaimana Nak Dapatkan Phone Number Awek

Korang berani tak mendekati perempuan yang tidak dikenali dan meminta nombor telefon? Tak sampai dua minit kenal boleh ke korang menganggap dia akan memberi nombor? Ada caranya. Nak tak belajar bagaimana?

Sebenarnya senang saja. Korang cuma perlukan dua benda penting. Pertama, STAIL. Kedua, bagaimana korang menggunakan persekitaran pada masa tu. Jom terjah!


Stail korang

1. Cara korang memandang awek tu. Bahasa dan gaya badan (body language) korang. Hubungan mata (eye contact) dan penggunaan tangan (bukan meraba k).

2. Apa yang korang katakan (dan apa yang tidak). Binalah kredibiliti dengan berlabuh diri korang kepada sesuatu yang penting, seperti persekolahan / universiti, tempat kerja, hobi atau rutin korang ke ("Oh, benar-benar? Saya datang di sini untuk minum kopi setiap pagi, juga.")

3. Elakkan menimbulkan syak wasangka atau menghampiri dalam cara yang kurang sopan. Lelaki sekarang suka cerita tentang gaduh-gaduh la, kenal taiko sini sana la. Semua bende dia la terbaik. Dia la hero. Ape lah! Ingat ini zaman viking ke apa? Untuk jenis lelaki yang camtu, Jebon nak katakan di sini, "WADAHEL! BUSIT! BOSAN!!!ARGHHH!!". Kalau awek tu jawap "Ada aku kesah?" , apa korang nak buat? Ha ha ha..

4. Apabila korang dah mendapat perhatian awek tu, jangan dulu tunjukkan yang korang berminat giler kat dia. Relax dulu kerana selepas ni korang akan menggunakan cara kedua yang Jebon katakan tadi. Cara kedua ni amat penting. Sebab mesti bijak menggunakan timing.


Gunakan Persekitaran

1. Bila menunggu lampu merah di lampu isyarat, agak-agak la masa bila lampu tu nak bertukar. Masa ni la korang minta number dia. Jangan mintak number di tengah-tengah jalan pulak.
 
2. Mungkin dia sedang menunggu seseorang (alasan yang paling digunakan oleh awek). Minta la number sebelum kawannya itu sampai kerana dia akan kurang berkemungkinan untuk memberi number nya tu kalau kawannya sedang memerhati. Iye la.. nak kaver la katakan.

3. Di dalam lif? Berfikir dalam saat, tidak minit. Tegur, bual, dan sebelum dia keluar, minta number tu.
 
Korang mesti cepat dan relaks. Wajah korang tu pulak, please la..at least nampak jujur. Dua minit dah mencukupi untuk berkata helo dan memasukkan beberapa nombor. Asah la kemahiran ni dan penuhkan phonebook kamu...



P.S : Tak cukup satu sim card~!







4 comments:

  1. camni pun ada erk...isyhh2x..=p

    ReplyDelete
  2. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    ReplyDelete
  3. Good advice. I'll take it into account.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Join List BW Jebon Tak?

Geng -geng Jebon