8 Perkara Bodoh Yang Berlaku Bila Petrol Naik

Inilah 10 perkara bodoh SEBILANGAN orang buat bila kerajaan kita naikkan harga petrol...lagi. Manusia-manusia begini ada harapan memenangi anugerah orang yang paling bodoh yang pernah wujud di muka bumi! Jom terjah!

1. Balik dari opis awal sebab mahu menjadi orang terawal untuk Q di stesen minyak. Oi~! Kau ingat orang lain tak fikir nak buat benda yang sama macam ko ker?

2. Semua suami, isteri, anak, anak perempuan, nenek, moyang dan cicit cerabai, semua pakat-pakat bawak kereta ke stesen minyak macam konvoi. Inilah apa yang Jebon anggap jika kau dilahirkan bodoh, seluruh ahli keluarga akan jadi bodoh. Tidak boleh menyalahkan dunia ya, salahkan DNA korang yang mendapat kromosom bodoh.

3. Sanggup Q untuk 1km semata-mata untuk menunggu giliran korang. Petrol kereta korang boleh jimat lebih banyak jika korang tinggal di rumah. Takyah la buang petrol yang ada tu hanya untuk nak isi minyak takat RM30 ja. Isi la di pagi hari korang akan dapat lebih banyak minyak dan bukannya pada waktu malam. Bangang~!

4. Isi minyak sebanyak yang boleh di dalam tangki macam takda esok pulak. Stesen minyak akan masih ada di sana esok pagi la nub. Hanya memandu dan pam sedikit cukup la.

5. Guna kad kredit sebanyak mungkin semasa huru-hara seperti ni! Korang patut sudah tahu, terdapat 10,000 orang bodoh lagi macam korang yang pi Q untuk menjadi orang yang terakhir di bumi untuk pam petrol pada harga murah. So bersabarlah jika jem! Guna la cash lain kali! Kalau korang terlalu miskin takde cash, tunggu je la esok bank buka.

6. Bazir hampir 4 jam cuba untuk masukkan keta besar korang di dalam Q sehingga tercalar kereta orang bodoh yang lain. Akibatnya korang akan membayar lebih banyak untuk kerosakan yang korang buat demi petrol yang tak seberapa tu. 

7. Masa itu berharga, daripada membuang masa korang  pi Q, mengapa tidak tinggal bersama keluarga di rumah. Cuba mencari bagaimana untuk menangani kenaikan petrol dengan bini korang di atas katil. Dia pun perlu petrol anda jugak.

8. Pam dalam petrol pada harga yang lebih murah hanya akan bertahan 2 hari saja, dan bagi bulan seterusnya korang masih akan beli petrol pada harga yang tinggi. So perlukah jadi bodoh?



P.S : Sibuk manusia mencari asal usul keturunannya yang hebat,
sampai terlupa hala tuju bakal keturunannya yang semakin lemah.. - abe.wan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Join List BW Jebon Tak?

Geng -geng Jebon