Tanda-tanda Isteri Korang Curang

Katakan korang telah berkahwin dengan seorang awek yang cun melecun dan baik hati. Korang juga  mempunyai hubungan yang solid-molid dan rasakan isteri korang itu tidak akan curang ... betul? SALAH! Memiliki isteri curang adalah satu perkara yang menghantui ramai lelaki dalam sesuatu hubungan. Ye lah. Sape tak sayang bini kan? Hanya memikirkan isteri korang berada dalam pelukan lelaki lain dah boleh membuat korang meremang bulu roma. Itulah sebabnya mengapa selalu penting untuk mengetahui tanda-tanda pasti yang korang mempunyai isteri curang.

Jadi, apa dia tanda-tanda isteri curang? Dapatkan jawapan korang di sini sebelum korang mula menuduhnya curang yer.

1. Isteri korang tidak lagi memerlukan korang. (Kesian..)
Jika dulu dia tidak suka pergi shopping, tengok wayang ke atau menyeberang jalan sendirian ke, tiba-tiba dia tidak perlukan kehadiran korang, ini mungkin bererti seseorang yang lain yang mengisi tempat korang. Ada kemungkinan juga isteri korang hanya memerlukan masa untuk dirinya sendiri. Tetapi jika dulu dia amat memerlukan korang dan sekarang tiba-tiba pulak menjadi independent, itu mungkin tandanya  dia tidak lagi memerlukan korang di sisinya. 

2 - Isteri tidak lagi marah (Yahuuu...)
Kalau dulu isteri korang naik hangin jika korang tidak mahu makan lunch bersama atau keluar dengan dia dan kawan-kawannya., tapi sekarang semua yang korang buat, dia alright jer. Dulu, setiap langkah korang harus terancang, tapi sekarang semua kesilapan kecil yang korang buat tidak lagi membuatnya marah. Ini memang perkara baik, tetapi korang tak tertanya-tanya ke kenapa isteri korang tidak lagi peduli kat korang?

3 - Dia mula berahsia (Hmmm...)
Dia tidak lagi kongsikan kepada korang apa yang dia buat seharian. Dulu, sesiapa yang call dia kat handphone, korang tak payah nak tanya siapa yang call, sebab dia akan beritahu dahulu. Sekarang, korang pulak yang perlu bertanya kepada dia siapa yang call sebab dia tak akan bagitahu. Korang diam, dia pun diam lah. Kalau dia bagitahu pon, maybe after beberapa minit atau jam selepas mendapat alasan yang sesuai.

4 - Sekarang korang pulak yang menjadi tumpuan
Bila korang bertanya tentang sesuatu, dia akan menjawap soalan dengan soalan. Bila korang tanya bagaimana lunch atau dinner dia dengan kawan-kawannya, dia akan diam jer. Atau bagi jawapan pun tak full. Sekarang nih semuanya cuma tentang hal korang, korang, korang jer. Korang pulak yang perlu bagitahu dia tentang bagaimana lunch atau dinner korang. Bagaimana trip pancing korang ker? Bla bla bla bla...

5 - Dia menyirami korang dengan kasih sayang (tiba-tiba)
Isteri korang selalu memuji korang, menyuruh korang pi enjoy keluar dengan kawan-kawan, memberikan korang kad 'I Love You" secara tiba-tiba, sanggup mencuci kereta korang ker atau tengok wrestling dengan korang. Of course la semua ini memang sweet, tapi sifat over secara tiba-tiba ini lah yang amat mencurigakan. Betul tak?  Jika dia asyik memberikan korang hadiah yang best-best, mungkin lebih baik korang menyiasat apa sebenarnya yang berlaku.


P.S : Tanda-tanda ini berubah mengikut zaman :D Satu jer Jebon ingin katakan, kecantikan wanita tidak akan bererti tanpa akhlak dan perilaku yang mulia.



6 comments:

  1. nie kna bg tau sume suami2 nie....hehehe

    ReplyDelete
  2. seb baik x kawen g...nanti x mao buat mcam tuh la..ehhehe

    ReplyDelete
  3. bini selalu padam wasap nya dgn chatter laki2 ni.. dulu masa mula2 dia criter semua... org tu minta dia padam wasap dia tak nak katanya tak nak berahsia dgn sy. tp skg selalu padam, alasan tak nak contact org tu lg.. tp tak lama dia wasap balik laki2 tu.. pergh... nasib org tu org jauh

    ReplyDelete
  4. bini selalu padam wasap nya dgn chatter laki2 ni.. dulu masa mula2 dia criter semua... org tu minta dia padam wasap dia tak nak katanya tak nak berahsia dgn sy. tp skg selalu padam, alasan tak nak contact org tu lg.. tp tak lama dia wasap balik laki2 tu.. pergh... nasib org tu org jauh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Join List BW Jebon Tak?

Geng -geng Jebon